Horecatips

Tips om je medewerkers aan te spreken op gedrag

Aanspreken op gedrag hoort ook bij je leidinggevende rol. Daar kun je niet op zitten te wachten, maar doe je niks als iemand zich niet gedraagt zoals je zou willen, dan ontstaat er op een gegeven moment een vervelende situatie. Beter voorkomen dan genezen dus! Lees hier 3 tips.

Vergroot je omzet met kleinere porties

Uit onderzoek van KHN blijkt dat 55% van de horecaondernemers zijn of haar gasten een keuze biedt in portiegrootte. Een goede ontwikkeling, want het voorkomt voedselverspilling en gaat overgewicht tegen. Daarom vind je hier tips voor kleinere porties!

De allersufste grapjes van gasten in de Horeca

Een onvermijdelijk element van werken in de horeca is het contact met de gasten. En deze gasten maken het werk niet altijd makkelijker. Sommigen zijn bijzonder kritisch, anderen verwachten zonder enige aanleiding een speciale behandeling en er is een grote groep bijdehante lolbroeken. Over deze laatste groep gaat dit artikel. Wat zijn de meest voorkomende suffe grapjes en uitgekauwde mopjes die horecamedewerkers bijna dagelijks moeten aanhoren. Hier is een overzicht!

Wat je niet kunt zeggen tegen een gast met voedselallergie!

Hoewel de uitspraken die gedaan worden van medewerkers vaak goedbedoeld zijn, worden deze uitspraken door gasten met een overgevoeligheid als zeer vervelend ervaren. Ben je begaan met je gast met voedselovergevoeligheid, voorkom dan deze uitspraken!

10 tips om meer fooi te krijgen

Fooi, een thema dat altijd actueel blijft in de Horeca. Het geven van fooi en de hoogte van het bedrag is van zoveel factoren afhankelijk: de gemoedstoestand van je gasten, de drukte in het horecabedrijf, de sfeer, de muziek, de snelheid. Een hoop verschillende zaken, waar je helaas niet altijd invloed op hebt. Maar.... er zijn een aantal factoren (uit onderzoek gebleken) die je wél kunt beïnvloeden waardoor je meer fooi zult krijgen van gasten. Lees hier 10 tips om meer fooi te krijgen!

Winnaar Beste Leerbedrijf Horeca aan het woord

‘We moeten laten zien en uitstralen dat we het leukste vak hebben dat er bestaat’ Eigenlijk wilde Koen Bakker, eigenaar van Restaurant Het Hooihuis in Roosendaal, nog niet deelnemen aan de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca. Na net een flinke verbouwing van het restaurant achter de rug te hebben was er nog veel te doen, de deelname een jaartje uitstellen leek hem dan ook een beter plan. Zijn leermeesters dachten daar echter anders over, en maar goed ook! Restaurant Het Hooihuis pakte de titel Beste Leerbedrijf Horeca 2017/2018. Zij wonnen destijds de strijd van Hotel Okura uit Amsterdam en Italian Bar-Bistro City Hall in Leiden, die tweede en derde werden. Hoe kijkt Koen Bakker terug op de wedstrijd?

Twijfel je over de juiste cursus?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op en wij helpen je de juiste cursus te kiezen!
076 - 52 33 666
of stuur een e-mail naar:


Direct inschrijven
biertje
Cookies

Wij gebruiken cookies op onze website om de gebruikerservaring optimaal te houden.