Wij gebruiken cookies op onze website om de gebruikerservaring optimaal te houden.
HSN bestaat 12,5 jaar! Ter ere van deze gelegenheid heeft Misset Horeca HSN Directeur Gabriëlla Café geïnterviewd. Lees hier het Misset artikel.
Artikel Misset Horeca
'Passie voor het vak is het uitgangspunt voor onze trainingen'
De trainingen van Horeca Stichting Nederland (HSN) hebben het hoogste slagingspercentage en dat is sinds de start van de stichting, 12,5 jaar geleden, nooit anders geweest. Ook heeft HSN de hoogste klanttevredenheid. ‘Cursisten die de training achter de rug hebben, zijn écht enthousiast. Sommigen lopen in mineur de zaal in en komen er met een big smile weer uit. Dat is het grootste compliment dat je kunt krijgen’, aldus directeur Gabriëlla Café.
Dat het opleidingscentrum zo succesvol zou zijn, had Gabriëlla nooit durven dromen. Begin 2003 begon zij met de voorbereidingen en een jaar later ging haar bedrijf van start in twee logeerkamers. ‘Daarvoor werkte ik bij een andere opleidingsorganisatie’, blikt ze terug. ‘Daar leerde ik vooral hoe het niet moet. Daar werden bijvoorbeeld geen all-in prijzen gehanteerd, waardoor klanten geen goed beeld kregen van de uiteindelijke kosten. En op het moment dat een cursus niet door ging werden cursisten zonder overleg zo maar naar een andere cursusplaats verplaatst. Het ergste vond ik dat de passie voor het vak niet werd uitgedragen.’ Na twaalf jaar besloot Gabriëlla Café te stoppen bij dat bedrijf. ‘Ik koos voor de vrijheid van ZZP-er en werd benaderd door Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Deze organisatie stond voor een uitdaging: er moest een Spoedcursus Sociale Hygiëne worden gegeven, waarbij de uitslag snel bekend was. In die tijd duurde de cursus vijf weken en werd het SVH examen op een later moment op een centrale plaats in het land met duizend cursisten tegelijk afgenomen. Vervolgens moest men een maand wachten voor de uitslag binnen was’, vertelt de directeur, die aan KHN voorstelde om na een Spoedcursus direct exameninstantie SVH in te huren om het examen af te nemen op dezelfde locatie. ‘Dat was een enorm succes. Het slagingspercentage was nog nooit zo hoog geweest en ook was het niet eerder voorgekomen dat cursisten zo snel hun SVH Diploma Sociale Hygiëne hadden behaald.’
Al snel toonden ook andere partijen interesse in de training. ‘Het liep storm en ik begon de cursussen in heel Nederland te geven.’ De vraag naar trainingen werd zo groot, dat de logeerkamers te klein werden. In dezelfde straat werd een pand betrokken dat ruimte bood aan zes man personeel. Het bedrijf groeide echter gestaag door en sinds anderhalve maand is HSN gevestigd in een schitterend pand aan het Wilhelminapark in Breda. ‘Dit is echt een mijlpaal, die we met z’n allen hebben bereikt’, benadrukt Gabriëlla trots.
Lees hier het hele interview met Gabriëlla Café
Neem dan vrijblijvend contact met ons op en wij helpen je de juiste cursus te kiezen!
076 - 52 33 666
of stuur een e-mail naar:
info@hsn.nl
Wij gebruiken cookies op onze website om de gebruikerservaring optimaal te houden.