Basisvaardigheden Horeca

Basisvaardigheden Horeca Cursus

Gasten verwachten goede kwaliteit in de horeca van uitstekend opgeleid personeel. In de top 10 van ergernissen in de Horeca staat de kwaliteit van het personeel op nr. 1. Gasten vinden dat het personeel alert moet zijn, kennis van de kaart moet hebben én gastvrij moet zijn. Kortom de kwaliteit van de bediening moet top zijn! De ontwikkelingen in de horeca gaan razendsnel en voordat je het weet is je kennis verouderd. Zorg dat je vakkennis up-to-date is en haal nu het HSN Certificaat van Deelname. 

Doel Cursus Basisvaardigheden Horeca

Werk je in de Horeca? Dan is dit dé cursus om je kennis en vakbekwaamheid te vergroten! Wil je in de horeca gaan werken of een horecabedrijf gaan starten? Dan is deze cursus alles wat je nodig hebt om vakkundig en gastvrij in de horeca aan de slag te gaan! 

Voor wie?

Voor alle bedieningsmedewerkers in de horecasector, alle startende horecaondernemers en bedrijfsleiders, maar ook voor mensen die puur uit interesse in de Horeca de cursus willen volgen.

Cursusduur 

De Schriftelijke Cursus Basisvaardigheden Horeca bestaat uit 8 huiswerklessen. Je bepaalt zelf op welk tijdstip je de lesstof doorneemt en wanneer je je huiswerk opstuurt.Tijdens de schriftelijke cursus krijg je ondersteuning van je persoonlijke huiswerkdocent. Dit kan ook via e-mail met HSN I-Studie. Je ontvangt het Certificaat van Deelname wanneer je de huiswerklessen volledig en succesvol hebt afgerond.

Toelatingseisen

Er is geen vooropleiding vereist.

Cursusonderwerpen

  • werken in de Horeca, bedrijfstypes en gastvrijheidsformules
  • alcoholvrije dranken
  • bier, wijn en gedistilleerd
  • etenswaren en hygiene
  • gastvrijheid en gastenpsychologie
  • communicatie met de gast

Deel deze informatie met je familie, vrienden, collega('s) of medewerker(s):